본문 바로가기

생각/새번역 찬송가

주의 음성을 내가 들으니

VERSE 1

I am Thine, O Lord, I have heard Thy voice,

And it told Thy love to me

But I long to rise in the arms of faith,

And be closer drawn to thee


오 주님,

나는 당신의 것입니다. 나는 당신의 목소리를 들었는데

나를 향한 당신의 사랑을 말하는 것이었습니다.

그러나 나는 그 믿음의 팔 안에 서기를 갈망하고

또 주님께 가까이 가기를 원합니다.

   


VERSE 2

Consecrate me now to Thy service, Lord,

By the pow'r of grace divine

Let my soul look up with a steadfast hope,  

And my will be lost in Thine.  

 

주님, 당신이 이 땅 가운데 하실 일에 나를 써주세요.

하나님의 은총의 힘으로요.

나의 영혼이 변함없는 소망을 바라보게 해주세요,

그렇게 되면, 나의 뜻은 당신 안에서 사라질 것입니다.

   

VERSE 3

O the pure delight of a single hour

That before Thy throne I spend,

When I kneel in prayer, and with Thee, my God, 

 I commune as friend with friend!


단 한 시간의 순수한 기쁨이여  

그것은 주님 보좌로 나아가기 까지 내가 쓴 시간

내가 우리 주님께 기도를 하려 무릎을 꿇을 때

나는 내 동료들과 공동체가 될 것입니다.


  

VERSE 4

There are depths of love that I cannot know

Till I cross the narrow sea   

There are heights of joy that I may not reach   

Till I rest in peace with Thee.

   

내가 헤아릴 수 없는 깊은 사랑이 있습니다.
내가 그 좁은 바다를 건너기 까지요.
내가 도달할 수 없는 높은 기쁨이 있습니다.
내가 당신과 평화를 누리기 까지요.



Frain

Draw me nearer, nearer, blessed Lord,

To the cross where Thou hast died

Draw me nearer, nearer, nearer, bless-ed Lord,

To Thy pre-cious, bleed-ing side.


거룩하신 주님, 나를 가까이 이끌어주세요.

당신이 돌아가신 그 십자가로

거룩하신 주님, 나를 가까이 이끌어주세요

당신의 소중한, 그 피 흘린 곳으로


'생각 > 새번역 찬송가' 카테고리의 다른 글

성령이여 강림하사  (0) 2017.08.08